A jelek szerint már semmi nem állhat a sprintfutamok idei kipróbálásának útjába a Forma-1-ben, mivel a csapatok megegyeztek a Liberty Mediával a felmerülő pluszköltségekről.
A célegyenesbe fordult az idén kipróbálni szándékozott Forma-1-es sprintfutamok ügye, sajtóhÃrek szerint ugyanis megszületett a pénzügyi megállapodás a csapatok és az F1 jogtulajdonosa között. Mindez azt jelenti, hogy a legutolsó akadály is elhárult az elÅ‘l, hogy az idén Monzában, Silverstone-ban és Interlagosban szombaton is versenyezzen a mezÅ‘ny.

A jogtulajdonos Liberty Media az idén még csak három helyszÃnen tervezi kipróbálni a megváltoztatott menetrendet, amelynek keretében szombaton nem idÅ‘mérÅ‘ edzés, hanem egy 100 km-s spintverseny döntene a vasárnapi nagydÃj rajtsorrendjérÅ‘l. Noha az ötletet a csapatok támogatják, aggályok merültek fel az Ãgy keletkezÅ‘ pluszköltségekkel kapcsolatban, amire az F1 azt a megoldást javasolta, hogy a csapatok kompenzációt kapnak, aminek mértéke nem tartozik majd az idei szezontól érvényben levÅ‘ költségplafon alá.
Erre azonban több kisebb csapatnak az volt a felvetése, hogy a költségplafont csak nehézkesen betartani tudó topcsapatok a teljesÃtményük növelésére fogják használni a plusz összeget, amely a korábbi hÃrek szerint akár egymillió dollár is lehet. Az pedig, hogy ez az összeg kÃvül esne a költségplafonon, több csapatnak semmilyen segÃtséget nem jelentene, hiszen az Å‘ kiadásaik Ãgy is jóval az alatt vannak, tehát itt is a tehetÅ‘s istállók jutának elÅ‘nybe
Az Autosport információi szerint végül kompromisszumos megoldás született, a sokak által irreálisan magasnak tartott, három sprintversenyért járó 1 millió dolláros kompenzációt a felére csökkentették,
és ezzel az összeggel növelték a költségplafont, ami Ãgy az idei évre 145,5 millió dollár lett. Továbbá, hogy ne kerüljön hátrányba az a csapat, amely összetöri az autóját valamelyik sprintversenyen, erre az esetre extra kifizetéshez juthat, amelynek összege szintén beleszámÃt majd a rá vonatkozó költségplafonba.

A szaklap úgy tudja, hogy már csak néhány apró részletet kell tisztázni a sprintversenyek bevezetésével kapcsolatban, mielÅ‘tt az új szabályokat aláÃrhatják a csapatok, amelyek között nagy az egyetértés, Ãgy nincs szükség nagy sietségre. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy akár még néhány hétbe is beletelhet, mire mindez megtörténik, de akár már az imolai versenyhétvégén jöhet a bejelentés.