Romain Grosjeanban tehetsége alapján több is lehetett volna néhány dobogós helyezésnél, valódi topcsapatnál azonban sosem versenyezhetett a francia, aki most elmondta, szerinte miért alakult Ãgy a karrierje.
Könnyen előfordulhat, hogy a Haas-istálló által elküldött Romain Grosjean pályafutása utolsó Forma-1-es futamai előtt áll, hiszen a 34 esztendős francia pilóta szinte teljesen biztos benne, hogy jövőre nem lesz helye a mezőnyben. Az F1-ben 2009-ben bemutatkozó versenyző elégedetten tekint vissza a pályafutására, ugyanakkor van némi hiányérzete.
Grosjeannak valószÃnűleg ez az utolsó szezonja az F1-benForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson
Grosjean a 2009-es szezon második felében, Fernando Alonso csapattársaként debütált, saját bevallása szerint azonban akkoriban még egyáltalán nem állt készen erre. Ezt követÅ‘en úgy tűnt, hogy megfeneklik a karrierje, GP2-es bajnoki cÃmmel a zsebében 2012-ben azonban ismét lehetÅ‘séget kapott. Négy szezont húzott le a Lotus szÃneiben, amelynél több dobogós helyet is szerzett, a gyÅ‘zelem azonban nem jött neki össze.Nem bánom, hogy nem nyertem versenyt, mert tudom, hogy minden alkalommal, amikor esélyem volt erre, mindent megtettem és a lehetÅ‘ legjobban próbálkoztam – nyilatkozta az In The Pink podcastban. – Talán az egyetlen dolog, amit bánok, hogy 2013 után nem igazán kaptam esélyt egy versenyképes autóban, hogy továbbvigyem a lendületet.”
A 2013-as volt Grosjean legjobb idénye az F1-ben, hatszor állhatott dobogón és hetedik lett az összetettben. Akkori csapattársa, Kimi Räikkönen az ötödik helyen végzett és 2014-re visszatért a Ferrarihoz, a francia pilóta azonban maradt az egyre nehezebb anyagi helyzetbe kerülÅ‘ Lotusnál. „Briliáns 2013 után úton voltunk valami jó felé, én azonban nem kaptam ajánlatot topcsapattól. Kimi elment a Ferrarihoz, én maradtam, és elindultunk lefelé. Nagyon nehéz felállni, ha egy olyan csapatban versenyzel, amelyik közel van a mezÅ‘ny végéhez.”
Grosjean 2013-ban olykor a Red Bullokkal is felvette a harcotForrás: Getty Images/2013 Getty Images/Mark Thompson
A 2016-os szezonra azonban Ãgy is talált kiutat az F1-be abban az évben beszálló Haasnál, ahol azóta is versenyez, az idei év végén lejáró szerzÅ‘dését azonban már nem hosszabbÃtották meg. „Bevállaltam a kihÃvást, ami nagyszerű tapasztalat volt. Sajnos azonban az elmúlt két évben nem volt jó a tempónk és nem sikerült elÅ‘bbre lépnünk egy remek kezdet után” – mondta a francia, aki tisztában van vele, hogy Å‘ is követett el hibákat, mégsem csak ennek a számlájára Ãrja, hogy soha nem versenyezhetett top csapatban.
„Ha végiggondolom, talán a 86/87-es nem volt egy jó generáció. Paul di Resta, Nico Hülkenberg, én és egy kicsit Sebastien Buemi is. Mindannyian olyan idÅ‘ben érkeztünk a Forma-1-be, amikor az összes top csapatnál foglaltak voltak az ülések, az öregek még nem mentek el, aztán egybÅ‘l jöttek a fiatalok, mi pedig soha nem kaptuk meg az esélyt. De Ãgy alakult, ebbe nem sok beleszólása van az embernek.”
Noha a gyÅ‘zelem már aligha jön össze neki, Ãgy sem elégedetlenForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Clive Mason
Grosjean úgy gondolja, hogy 99,9%, hogy jövÅ‘re nem fog az F1-ben szerepelni, szavaiból pedig kitűnt, hogy az F1-es fejezetet is lezártnak tekinti. Ezzel együtt nem keserűen tekint vissza pályafutásának erre a fejezetére. „ElképesztÅ‘ volt 10 éven át a Forma-1-ben szerepelni, és szerintem elértem, amit akartam. Nyilván az ember mindig világbajnok akar lenni, de aztán rájön, hogy a megfelelÅ‘ autó nélkül erre nincs esélye. RemélhetÅ‘leg ez a jövÅ‘ben változni fog, mert szerintem a Forma-1-nek is nagyon jót tenne, ha nem egy csapat dominálna, amelyik elképesztÅ‘ munkát végez, de a versenyzés szempontjából mindez kicsit szomorú is, mivel túl erÅ‘s ellenfél a többieknek.”