Korábbi ikonja kritizálta az újra elolaszosodott Ferrarit

2020.11.11.
Comments off
4 Views

A korábban összesen hat éven át a Ferrarinál versenyző Gerhard Berger úgy látja, hogy a Scuderia ismét abba a hibába lép, amelybe az ő ideje alatt lépett. Az osztrák expilóta szerint a Schumacher-korszak kellene, hogy a példa legyen.

Ahogy távolodnak a Schumacher-korszak sikerei, egyre inkább tűnik úgy, hogy a hétszeres világbajnok mellett Jean Todt, Ross Brawn és Rory Byrne neve által fémjelzett évek csak egyszeri és megismételhetetlen alkalmat jelentettek a Ferrari történelmében. Egy valami ugyanis azóta sem jellemző a Scuderiára: a sokszínűség a csapat vezető beosztású alkalmazottai terén. Gerhard Berger, az istálló korábbi versenyzője szerint ez a probléma.

Balról jobbra: Paolo Martinelli, Jean Todt, Ross Brawn és Rory Byrne a 2003-as Ferrari bemutatóján. Közülük egyedül a motorfőnök Martinelli volt olasz.Forrás: Getty Images/2003 Getty Images/Mark Thompson

Berger két ízben, 1987-től 1989-ig, majd 1993-tól 1995-ig versenyzett a Ferrarinál, és összesen 5 futamot nyert a maranellóiakkal. Különösen a 80-as években tapasztalhatta meg, milyen kaotikus tud lenni az élet az olasz csapatnál, amelyet később az 1993-ra szerződtetett Jean Todt kezdett el gatyába rázni.Amikor én ott voltam, mindig az volt a Ferrari vágya, hogy olasz csapatként próbálja megnyerni a világbajnoki címet, csak olaszokkal, olaszként működve – mondta az osztrák expilóta a Motor Sport podcastban. – Azt mondom, hogy ez ma már nem lehetséges. A Forma-1 olyan bonyolult, olyan magas a színvonal, hogy a világ legjobbjaira van szükség, legyenek bármilyen nemzetiségűek is. Őket kell a csapatban tudni. Végtére a bajnoki cím pedig így is, úgy is Olaszországba kerül.”

A Ferrari túlzott olaszosodását Michael Schumacher 1996-os szerződtetése kezdte el visszább szorítani, a későbbi sikercsapat összeállásával pedig a legfontosabb pozíciókban már nem olaszok ültek.

Berger szerint ez jó példája annak, hogy nem a legjobb olasz szakemberek, hanem összességében a legjobb szakemberek megszerzése volt a cél.

„Ha visszatekintünk a Schumacher-korszakra, az angol Ross Brawn volt a legjobb a saját pozíciójában, a francia Jean Todt volt a legjobb politikus és csapatfőnök, a dél-afrikai Rory Byrne volt a legjobb az aerodinamika terén, és a német Michael Schumacher volt a legjobb pilóta. Jean összerakta a csapatot, Michael pedig jobbról balról halászta el az embereket más csapatoktól, és közben egy fantasztikus nemzetközi csapatot alkottak, amellyel sikereket értek el. Ez így működik.”

Berger és Jean Todt 1994-benForrás: AFP/Jean-Loup Gautreau

Mióta azonban Jean Todt 2007 végén, a Ferrari legutóbbi egyéni világbajnoki győzelmének megünneplése után leköszönt a csapatfőnöki pozícióból, a Scuderiának csakis olasz csapatfőnöke volt (Binotto Svájcban született ugyan, de lényegében ő is olasz), a jelenlegi hat vezető beosztású szakemberből pedig hat olasz (a sportigazgató Laurent Mekies francia).

Berger úgy véli, hogy ahhoz, hogy a Ferrari a motorbotrány után ismét talpra álljon, „meg kell találni a megfelelő embereket.” „Imádom a Ferrarit, a szívem a Ferrarié, még ha jelenleg nem is mennek jól a dolgok. Szurkolok nekik. Mindannyiunknak össze kellene tartani. Reménykedjünk benne, hogy a megfelelő döntéseket hozzák a megfelelő emberekkel, és ismét a világbajnoki címekért harcolhatnak.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Eredeti cikk

Comments are closed.