JelentÅ‘s elÅ‘nnyel az élen maradtak a Mercedesek az Orosz NagydÃj második szabadedzésén, de Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is látványos hibákat vétett. A pálya még mindig keserÃti a versenyzÅ‘k életét.
A megszokott papÃrformának megfelelÅ‘en a Mercedes pilótái voltak a leggyorsabbak az Orosz NagydÃj második szabadedzésén, de egyikük sem futott tiszta kört a legjobb lehetÅ‘séget biztosÃtó lágy abroncsokon. Valtteri Bottas 1:33.519-et ért el, ez 0,267 másodperccel jobbnak bizonyult Lewis Hamilton eredményénél, de egyikük sem lehetett elégedett a teljesÃtményével.
Bottas volt a leggyorsabb a délutáni tréningen – GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Dan Mullan
Hamilton a legjobb köre során a gumikat beosztva haladt az elsÅ‘ két szektorban, majd nagy elÅ‘nnyel verte Bottast az utolsó szektorban, majd újabb mért körre indult, ekkor az elsÅ‘ két szektorban is jóval gyorsabb volt, de elfékezte magát és csak centiméterekkel kerülte el a gumifalat. Hamilton késÅ‘bb már hosszabb etapokat futott, Ãgy az elsÅ‘ szabadedzéshez hasonlóan ezúttal sem derült ki, hogy az aktuális körülmények között milyen köridÅ‘re lett volna képes.
Ugyanez a helyzet Bottas esetében is, a finn pilóta fokozta a tempót az elsÅ‘ két szektorban, miután Hamilton megelÅ‘zte, de az utolsó kanyarban megcsúszott és a füvet is megcsÃpve átvette ugyan a vezetést, de látványosan idÅ‘t vesztett. KésÅ‘bb gondja akadt a pilótafülkében is, egy hiba miatt nem tudott rendesen kormányozni.
A két gyári Mercedes mögött Renault-motort használó autók zártak, Daniel Ricciardo ismét jól szerepelt a franciák autójával, mögötte pedig a két McLaren zárt: az újjáépÃtett autóval Carlos Sainz gyorsabb volt az új orrkúpot használó Lando Norrisnál, Sergio Pérez pedig legyÅ‘zte Max Verstappent, aki szintén hibázott a lágy gumikon, a Red Bull versenyzÅ‘je meg is pördült.
A Ferrarik ismét befértek a legjobb 10 közé, igaz, csak a képzeletbeli Q3 alsóházába. Charles Leclerc a 8. helyezett lett, csapattársa, Sebastian Vettel elé beékelÅ‘dött Esteban Ocon a Renault-val. Szerényen szerepelt a másik Red Bullt vezetÅ‘ Alexander Albon is, a thai versenyzÅ‘ kikapott az Olasz NagydÃj gyÅ‘ztesétÅ‘l, Pierre Gasly-tól is, és csak a 12. helyre ért oda.
A Ferrarik ezúttal befértek a legjobb 10 közé – GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Maxim Shemetov
A továbbra is poros, csúszós aszfalton rendszeresek voltak az elfékezések és kicsúszások, de az elsÅ‘ tréninggel ellentétben nagy baleset nem történt, a pilótáknak viszont továbbra is nehezére esett, hogy tiszta köröket teljesÃtsenek. Az elfékezések és a gumik terhelése miatt többen is panaszkodtak vibrációra.
Az eredmények alapján ezúttal nem lehetett egyértelműen megállapÃtani a Ferrari-motort használó csapatok lemaradását, noha az utolsó három helyen az olasz gyártó erÅ‘forrásaival szerelt autók szerepeltek, de csak az utolsó helyezett Romain Grosjean hátránya volt jelentÅ‘sen nagyobb a többiekénél.
PercrÅ‘l percre tudósÃtásunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
GPHÃrek
13:41
Eddig Bottas diktálja a tempót
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Orosz NagydÃj második szabadedzésének élÅ‘ közvetÃtésében! Az elsÅ‘ gyakorláson Valtteri Bottas futotta a legjobb idÅ‘t 1:34.923-mal, de a sorrend a szokottnál is kevésbé volt reprezentatÃv a balesetek miatt. Alább a két autótörést nézhetik meg Carlos Sainz és Nicholas Latifi elÅ‘adásában.
GPHÃrek
13:46
Hatalmas csata az F2-es időmérőn
Mivel az F3-as szezon Mugellóban véget ért, Szocsiban kicsit módosult a megszokott program, és az F2-esek idÅ‘mérÅ‘jét elÅ‘rehozták az F1-es második szabadedzés elé. A pole-t hatalmas csatában az Alpha Tauri jövÅ‘ évi ülésére is esélyes Cunoda Juki szerezte meg, miután 6 ezreddel maga mögé utasÃtotta csapattársát, Jehan Daruvalát.
A bajnoki pontversenyt vezető Mick Schumacher a 3. rajtkockába kvalifikált a főfutamra, a nyomában pedig ott lohol a pontversenyben második Callum Ilott. A szintén bajnokaspiráns csapattárs, Robert Shwartzman csupán a hetedik időt autózta.
GPHÃrek
13:49
A McLaren bevetheti új orrkúpját
ElÅ‘ször a Toszkán NagydÃj péntekén tesztelték, ma pedig Lando Norris ismét pályára viszi a McLaren új, Mercedesére hasonlÃtó orrkúpját, amely a csapat szerint akár a hétvége további részére az autókon maradhat.
Lando NorrisForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason
GPHÃrek
13:56
Eddig lassabbak, mint tavaly
Az első edzésen láthattuk, hogy nagyon poros a pálya, vélhetően ennek is köszönhető, hogy Bottas 5 tizeddel elmaradt a tavalyi első gyakorláson futott leggyorsabb körtől, ami Charles Leclerc nevéhez fűződik.
Érdekes lesz figyelni, hogy a második tréningen tudnak-e majd 1:33.162-nél gyorsabb kört autózni, Max Verstappen tavaly ugyanis ezzel az idővel zárta az élen a második edzést.
GPHÃrek
14:00
Elkezdődött!
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, mostantól 90 perc áll a csapatok rendelkezésére, hogy minél jobban felkészüljenek a holnapi időmérőre és a vasárnapi futamra.
Romain Grosjean jött ki először a pályára a Haasszal kemény gumikon.
GPHÃrek
14:04
Már meg is vannak az első idők
Ezúttal nem tétlenkednek sokáig a csapatok, a Haas mellett már a McLarennek is van mért köre Norris révén. Grosjean keményeken 1:39.093-as, Norris közepeseken 1:36.130-as kört ment.
GPHÃrek
14:06
Egy autót sikerült megjavÃtani
Carlos Sainz pár perccel ezelÅ‘tt helyet foglalt az elsÅ‘ szabadedzésen összetört McLarenjében, Ãgy Å‘ valószÃnűleg nem fog idÅ‘t veszÃteni a második gyakorláson. Ugyanez nem mondható el Latifi WilliamsérÅ‘l, amely még bakokon van és nincs rajta a padlólemez sem.
GPHÃrek
14:08
Megjelent a Mercedes is
A szokottnál valóban eseménydúsabb az edzés eleje, az imént Bottas ment egy 1:36.065-ös kört kemény gumin, amivel átvette a vezetést. Mögötte Norris, Kvjat, Magnussen, Giovinazzi, Grosjean a mért körrel rendelkező sorrendje, de a többiek is a pályán, mindössze négy pilóta, Ricciardo, Latifi, Ocon és Verstappen van már csak a garázsban.
GPHÃrek
14:12
Megvan az első nagyobb hiba
Lando Norris fékezte el magát a célegyenes végén és szaladt ki a bukótérbe. Vajon most is össze fogja törni valaki az autóját előbb-utóbb?
GPHÃrek
14:13
Hamilton átvette a vezetést
Bottasszal ellentétben ő közepes gumin jött ki, ami meg is látszik az idején, csapattársánál 1,1 másodperccel volt gyorsabb, és 1:34.890-nel átvette a vezetést.
GPHÃrek
14:15
Ricciardo feljött Hamilton mögé
Lila utolsó szektort repesztett az ausztrál és mindössze 451 ezreddel volt lassabb Hamiltonnál közepes gumin. Közben újabb hiba a mezőnyben, Stroll forgott meg a 13-as kanyarban, ugyanott, ahol az első edzésen Grosjean.
GPHÃrek
14:18
Valami van Leclerc gumiján
Valamilyen fehér törmeléket szedett össze a monacói a bal első kerekével, ami miatt arról érdeklődött, hogy az adatokon minden normálisnak látszik-e, mivel a fehér volt nem akar eltűnni a gumijáról. Megnyugtatták, hogy igen, minden rendben.
A tempójáról mondjuk ugyanez már nem mondható el, közepes gumival csak a 12. helyen áll 1,4 másodpercre lemaradva Hamiltontól. Vettel keményekkel a 14. helyen áll, az ő hátránya 1,6 másodperc.
GPHÃrek
14:20
Verstappen lassabb a Renault-nál
Az üléspozÃciójára panaszkodó holland a 3. helyre jött be közepes gumin, majd egy újabb gyorskörével sikerült tovább faragnia az idején, de 669 ezredes lemaradással Hamilton mögött maradt a harmadik, azaz nem tudta megelÅ‘zni a második helyen álló Ricciardót.
GPHÃrek
14:25
A Mercedesek már lágyakon
Hamilton és Bottas jött ki elsÅ‘ként lágyakon, hogy idÅ‘mérÅ‘s kört teljesÃtsen. Bottas ért körbe elÅ‘bb, és 1 másodperccel megverte Hamilton korábbi idejét, csapattársa azonban úgy is gyorsabb volt nála, hogy a második szektorban még 3 tizedes lemaradása volt. Hamilton ideje 1:33.786, Bottas 97 ezreddel van mögötte.
GPHÃrek
14:30
Hamilton gumija is koszos lett
Ugyanolyan fehér festék ragadt rá a kerékvetőről, mint Leclerc Ferrarijára. A monacói még a garázsba tolásakor is azt ecsetelte, hogy soha nem maradt festék ilyen sokáig a gumiján, mivel a súrlódástól rendszeresen lekopik. Lehet, hogy az oroszok más festéket használnak.
GPHÃrek
14:34
Hamilton majdnem összetörte
A jelek szerint két mért kör is van a lágyakban, a két Mercedes ugyanis egy rövid garázslátogatás után ismét kijött. Hamilton már több mint 5 tizeddel volt gyorsabb elÅ‘zÅ‘ idejénél, amikor nagyon elfékezte a 13-as kanyar elÅ‘tti féktávot, és kis hÃján a falnak ment.
Bottas az elsÅ‘ két szektorban még nála is gyorsabb volt, közel 8 tizedes elÅ‘nye volt a második mért ponton, az utolsó szektora azonban ismét borzasztóra sikeredett, és végül csak 267 ezreddel javÃtotta meg Hamilton korábbi körét. A legjobb idÅ‘ tehát jelenleg 1:33.519 Bottastól.
GPHÃrek
14:38
Elképesztő fölényben a Mercedes
A többiek is jönnek lágy gumis időmérős körre, a két Racing Point már meg is tette a maga körét, de Pérez is 1,3, Stroll pedig több mint két másodpercet kapott Bottastól. Előbbi a harmadik, utóbbi a hatodik jelenleg.
GPHÃrek
14:39
Vettel előrejött a lágyakon
A negyedik időt autózta a négyszeres világbajnok, és bár 1,6 másodpercet kapott Bottastól, Péreztől mindössze 3 tizeddel maradt el.
GPHÃrek
14:43
Verstappen hibázott
Csak az ötödik idÅ‘t autózta a lágy gumikon, a két Mercedesen kÃvül a 3. helyre feljövÅ‘ Ricciardo és Pérez is elÅ‘tte van, de a második kanyarban nagyot rontott, közepes gumis körének elsÅ‘ szektorához képest is 3 tizedet veszÃtett, Ãgy jött össze a 1,5 másodperces lemaradása Bottashoz képest.
GPHÃrek
14:44
A McLaren is gyors
Norris bejött a 4. helyre Ricciardo mögé az áramlásjelző folyadékkal bekent McLarennel, noha 3 tizedet kapott az ausztráltól.
GPHÃrek
14:47
Verstappen megpördült
Nekifutott egy újabb gyorskörnek a holland, az elsÅ‘ két szektorban egyéni legjobbat is ment, a lassú harmadik szektor elején azonban elveszÃtette az uralmat az autó felett és megforgott.
Közben Leclerc szintén biztató kört futott a Ferrarival és bejött a 7. helyre, miközben Vettel a 9. pozÃciót foglalja el.
GPHÃrek
14:48
Sainz is jól megy, feljött negyediknek
Az első szabadedzésen történt balesetből a jelek szerint felállt a spanyol, hiszen Norrist is megelőzte lágy gumis körével, Ricciardót azonban már neki sem sikerült. Hátránya 1,2 másodperc Bottas, 1,5 tized az ausztrál mögött.
GPHÃrek
14:51
Alighanem nagy javulás már nem lesz
Mindenki túl van lágy gumis idÅ‘mérÅ‘s körén, a csapatok mostantól a megtankolt autós etapokra koncentrálnak és a versenyre készülnek, Ãgy a jelenlegi állás akár véglegesnek is tekinthetÅ‘.
GPHÃrek
14:57
A két Mercedes szorgosan köröz
Bottas a lágy, Hamilton a közepes gumikon fut megtankolt autós etapot, a finn pedig már 18 körnél jár, amennyit senki más nem tett meg eddig a mezőnyből. Csapattársa sincs sokkal lemaradva, ő 16 kört ment eddig.
GPHÃrek
15:02
Csak Albon nincs a pályán
Mostanra beindult a nagyüzem, ami a megtankolt autós etapokat illeti, mindenki a futamra készül, kivéve Alex Albont, aki jelenleg a garázsban van.
GPHÃrek
15:03
Hamilton megint hibázott
Nem Ãzlik ma a 13-as kanyar elÅ‘tti nagy féktáv a hatszoros világbajnoknak, aki – noha jóval kevésbé drámai módon – de a közepes gumin is elfékezte magát és kiszaladt a bukótérbe. Körben Albon is visszajött a pályára, Ãgy most tényleg mind a 20 autó köröz.
GPHÃrek
15:05
Időmérős állapotok uralkodnak
George Russellnek a forgalommal gyűlik meg a baja, azt mondta, hogy olyan, mintha idÅ‘mérÅ‘n lenne, a többiek annyira visszalassÃtanak az utolsó szektorban, hogy helyet hagyjanak maguknak a zavartalan körözésre.
GPHÃrek
15:07
Valami beszorult Bottas pilótafülkéjébe
Rádión közölte, hogy a bal karjánál valami beszorult mellé, és valamit kellene csinálni vele. A finn ezután bejött a bokszba, a csapat pedig a jelek szerint megoldotta a gondját, mert ismét kihajtott a pályára.
GPHÃrek
15:12
Hamilton tempója a legjobb
1:39.8-as átlagot megy a brit közepes gumin, mÃg a második legjobb Ricciardóé 1:40,1-gyel lágyakon, Å‘ket követi 1:40,3-mal Verstappen szintén lágyakon.
GPHÃrek
15:13
Grosjean hibázott
Akárcsak az első edzésen, a francia most is a 13-as kanyart rontotta el, de most nem forgott meg, simán csak kiszaladt a bukótérbe kemény gumis hosszzú etapján.
GPHÃrek
15:16
Bottas is elrontotta a 13-as kanyart
Kétségtelenül a pálya legnehezebb féktávjáról van szó, hiszen 300 km/h fölötti tempóról lassÃtanak a versenyzÅ‘k, miközben enyhén kanyarodniuk is kell. Ez a trükkös féktáv most Bottason fogott ki, aki egy az egyben lemásolta Grosjean iménti hibáját.
GPHÃrek
15:19
A Ferrari megint zabálja a gumikat
Leclerc a hátsó gumik tapadásvesztésére panaszkodik, amit a lágy gumis tempója mellett az autó viselkedése is alátámaszt, az imént nem tudta bevenni az utolsó előtti kanyart, és inkább kiment a bukótérbe. Mugellóban a vörösök szintén a hatalmas mértékű gumikopással küzdöttek.
GPHÃrek
15:26
Jelenleg Bottas a leggyorsabb
Az edzés utolsó perceiben a kemény gumikon haladó Bottasé a legjobb körátlag 1:38,5-tel. Utána Verstappen jön szintén keményen 1:39,4-gyel, majd Gasly közepeseken 1:39,6-tal, a negyedik pedig a keményeken autózó Hamilton 1:39,7-tel.
GPHÃrek
15:31
Vége a második szabadedzésnek
Lepörgött az óra, a versenyzÅ‘k pedig befejezik utolsó körüket, majd visszaszállingóznak a garázsba. Mi a mai napra köszönjük a figyelmüket, legközelebb holnap jelentkezünk a 3. szabadedzés élÅ‘ közvetÃtésével. A viszontlátásra!