A Renault nem hagyná annyiban a Ferrari motorbotrányát

2020.05.08.
Comments off
27 Views

A Renault csapatfőnöke szeretne tisztán látni a Ferrari tavalyi F1-es motorját érintő botrány kapcsán, azért is, hogy elkerüljék az esetleges szabálytalanságot.

A koronavírus miatt lekerült a napirendről, de a Renault nem hagyná annyiban a Ferrari tavalyi motorja miatt kirobbant botrányt a Forma-1-ben. Az FIA az előszezoni tesztelés utolsó perceiben kiadott egy szűkszavú közleményt, amelyben bejelentették, megállapodtak a gyártóval, de ennek részleteit nem közölték.

A fejlemény felbőszítette a Ferrari ellenfeleit, a később visszalépő Mercedesszel az élen hét istálló levelekkel kezdte bombázni az FIA-t, a Red Bull jogi lépéseket is kilátásba helyezett, Jean Todt, az FIA elnöke viszont leszögezte, az eljárás megfelel a szabályzatnak, bár ő is elismerte, hogy nem tudtak megbizonyosodni arról, hogy a Ferrari tavaly mindig szabályosan üzemeltette a motorját.

Az ellenfelek még mindig többet akarnak tudni a Ferrari titkos alkujárólForrás: NurPhoto via Getty Images/Emmanuele Ciancaglini

Az ügy valószínűleg az Ausztrál Nagydíjon újabb szintre lépett volna, azonban a versenyhétvégét végül nem rendezték meg, azóta pedig a Forma-1 kényszerszünetet tölt. Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke viszont nem hagyná, hogy a helyzet megoldatlan maradjon. „Ez még korábbról maradt ránk, de valamikor foglalkozni kellene vele” – idézte az F1 hivatalos weboldala.

Egy teljesen nyitott világban élünk. Nem kérdőjelezzük meg a folyamatot, csak tudni akarjuk, hogy mi történt  

– szögezte le. – Csak arra akarunk magyarázatot kapni, hogy melyek voltak a szabályokkal kapcsolatos kifogások, azért is, hogy mi távol tartsuk magunkat ezektől.” A sportágban gyakran alkalmazott eljárás, hogy egy csapat állásfoglalást kér az FIA-tól olyan műszaki megoldások kapcsán is, amit nem akarnak bevezetni, de az ellenfélnek árthatnak azzal, ha a szövetség szabálytalannak ítéli az ötletet.

Tavaly a Ferrari egyik előnye az volt, hogy szélvészgyors tempóra volt képes az egyenesekben, a szezon végére azonban ez eltűntForrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images

A Red Bull lényegében ezt a trükköt alkalmazva érte el, hogy a Ferrari változtasson a motorján a tavalyi szezon utolsó szakaszára, a maranellói istálló versenyképessége ezt meg is szenvedte, az idei motorjuk pedig jóval gyengébb a tavalyinál, bár mire a szezon elkezdődik, lehetséges, hogy egy új változattal visszanyernek valamit az elvesztett teljesítményből.

Abiteboul kijelentette, a Renault csak tisztán szeretne látni.

„Nagyon egyszerűen fogalmazva én magam is motorgyártó vagyok, és tudni akarom, hogy az én motorom szabályossága nem kérdőjelezhető-e meg. Nem hinném, de szerintem csak annak van értelme, ha a szabályok és a döntések minden résztvevő számára világosak. Mi ezt kérjük. Nem szándékozunk változtatni azon, ami már megtörtént, de tudni akarjuk, hogy továbbléphessünk.”

A Racing Point sem ússza meg

Az is várható, hogy napirendre kerül a Racing Point is, amit sokan azzal vádolnak, hogy lemásolta a Mercedes tavalyi autóját, bár ezt a csapat tagadja. Abiteboul szerint nem kifejezetten a pink istállóra utaznak, de tisztázni akarják, hogy mit jelent a Forma-1-ben konstruktőrnek lenni.

„A Racing Point szabályosságával később foglalkozunk. Ez nem fenyegetés, csak azt mondom, hogy ezzel kapcsolatban stratégiai gondolkodásra van szükség a jelenlegi helyzetben.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Eredeti cikk

Comments are closed.